dinsdag 25 oktober 2011

Tricot, toch niet zo'n gruwel als ik dacht...

Ik had al lang, heel lang wat tricot liggen. Beetje bij beetje werd de stapel groter en had ik een hoofd vol plannen en bestemmingen... Maar... ik durfde er niet aan te beginnen. Ik was natuurlijk een beetje bang voor die tricot maar nadat ik het www had geraadpleegd, en dan vooral heel veel super nuttige info vond op deze dame haar blog begon ik er toch zin in te krijgen. Dan vond ik de stofjes heel leuk maar zat ik een beetje in met het feit dat het misschien wat te druk zou worden, zo'n hele dino t-shirt... tot ik deze super leuke versie zag verschijnen. Dat ik daar zelf niet aan gedacht had... Hier dus geen pyjama's maar wel t-shirts...
Ik nam even afstand van het rugzak verhaal en begon aan TRICOT.
De zonen kozen het dino stofke en ik had er bruin bij voorzien maar onze jongens kozen het blauwe erbij... Ik vond het eerst nogal flets maar het is ondertussen door hen en door anderen goedgekeurd... tja, een moeder kan niet altijd haar goesting krijgen zeker... Maar goed, dit kwam dus al redelijk snel van onder het machien...
Het boordje maakte ik in gewone tricot, ook aan de mouwen. Dat viel goed mee! Het 'lebberde' niet, de mouwen waren niet te smal, ik was echt tevreden! Ik kon mijn geluk niet op en toen...
 toen kwam de ware aard van het monster boven... Gegolf alom. Dit kon ik mijn jongens niet aandoen... Gelukkig was het modelleke (uit de ottobre herfst van 2011) veel te lang voor de oudste piraat en kon ik het onderste stuk er gewoon afknippen. Een strook boordstof eraan en... hoeraaaaaaaaa 't was in orde...

 Voor de middelste piraat alle 'biesjes' gemaakt met ribtricot. Dat ga ik nog vaker zo doen. 't is echt het gemakkelijkste vind ik. En het geeft wat meer contrast, dat is ook altijd mooi...
 De oudste piraat kreeg blauw aan de hals en de mouwen en onderaan ook bruine boordstof. De foto's zijn snel snel genomen op school... 't zijn helaas geen gewillige fotomodellen (maar zo zijn er geloof ik wel meer...)
 De kleinste piraat kreeg een ander tricotje. Dat met de duikbootjes. Vond ik echt super mooi. Voor hem maakte ik dat met joggingstof. Amai, wat een heerlijkheid om mee te werken! zo zacht en dat geeft geen ongewenste plooikes en rimpels... Spijtig dat het najaar stoffenspectakel aan mij is voorbijgegaan, anders had ik zo nog wel wat ingeslagen... Het derde modelleke dat ik maakte. En ik ben er echt heel tevreden over. Het gaat snel vooruit, die t-shirts. Ik denk dat de jongens hier volgende lente en zomer een bergske in hun kast gaan hebben om u tegen te zeggen...
en da kleintje, dat gaat wel graag op de foto!

ps: wie weet hoe ik het gegolf kan voorkomen als ik eens geen boordstof gebruik, laat het mij alstublieft weten!!!

1 opmerking:

  1. Hoi,
    ik zag je reactie op het round robin blog. Helaas is het voor mensen die buiten nederland wonen niet mogelijk om mee te doen aan dit project.
    Er is ook een Belgische round robin, ik weet daar alleen geen link van.

    Groet Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen