zaterdag 14 mei 2011

Eens rap mijn eerste rokje maken...

...met dat gedacht vertrok ik richting tante. Ik ging nu nog eens iets maken voor 'mijn eigen'.  Met stof voor 4 rokjes in mijn zakje, garen, paspel, patroonpapier en mijn nieuwste vriend sinds een tijdje. Hij heet Bernina en 't is een tofke!
Ik begon daar al snel door te krijgen dat zo'n rokje, ook al is het 'een basiske' niet echt klaar is op een uur of twee... Patroon tekenen, stof knippen, ... het duurde allemaal wat langer dan ik had gedacht... Maar wat telt is; hij mag er zijn, mijn eerste rok! 'k heb gefrutseld met de blinde rits, 'k heb een paar keer iets moeten losmaken maar volgende keer kan het alleen maar beter gaan...
Stofje komt van Vermiljoen, alweer... 'k vind het mooi...
De volgende, dat zal er eentje worden mét platstuk én paspelbandje... Als dat maar goed komt...

Enkele dagen geleden ging het hier over mooie bloemen. Ik vertelden over klaprozen, dat ik die zo mooi vond, heel fragiel, mooi van kleur, ... Een tijdje later kwam de grootste piraat binnen, zei (super)snel zijn moederdagversje en gaf toen dit:
Ik smolt bijna weg... zo lief was het én gemeend... Hij is al te groot voor een kus zegt hij; jammer, want hiervoor had ik hem er een stuk of weet ik veel hoeveel willen geven...

2 opmerkingen:

  1. Super mooi rokje! Heel mooi stofje!
    Als dit je eerste rokje is, knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig rokje!!!
    Wat lief zeg...toch wel leuk moederdag vooral als ze nog lekker klein zijn en zelf knutsels maken!

    BeantwoordenVerwijderen