woensdag 4 mei 2011

Cadeautjestijd... Daar horen al eens mislukkingen bij...

Ik schreef het al eerder, 't is cadeautjes tijd. Jarigen, communiefeesten, broertjes, zusjes, allemaal kindjes die cadeautjes verdienen of ook graag eentje willen... Om dan nog maar te zwijgen over de twee oudste piraatjes hier ten huize die telkens zeggen: 'maar ik vind dat ook mooi!' Als ik iets gemaakt heb om weg te geven... Bon, nog veel werk voor de boeg (maar 'k doe da graag, dus 't valt allemaal mee...)
Het begon met een cadeautje voor het petekind van mijne L zijn verjaardag. Ik wilde graag iets maken zoals dit jonge speurders tasje.
Ik vond echter niet echt een patroon. Ik probeerde zelf iets uit maar dat mislukte, helaas... De flap te breed, de onderkant te smal, het zakje op zich helemaal niet goed van model... gewoon echt een mislukking.
Uiteindelijk toch ergens op het www een patroontje gevonden maar het resultaat was niet echt mijn goesting...
De flap sluit het zakje niet genoeg, het staat aan de zijkanten nog wat open. Ik gebruik het toch want ik vind het wel netjes afgewerkt... Maar 't is nogal klein als enige zakje en ik vind het niet goed genoeg om er zo nog 2 bij te maken dus...
Een gewoon heuptasje dan maar... de tijd begon te dringen, ik vond niets bruikbaars... Dan maar een grote ritstas/toilettas zoals ik die hier had gezien (Ik had ook dit stofje liggen, 't is eens echt iets voor een jongen).
Van de zakjes had ik even genoeg dus ik begon aan de riem. Die was te kort, ik haalde de band van een oud en ongebruikt reclamerugzakje. Ik deed er wat van de stof bij aan om het te verlengen en ik was tevreden over het resultaat...
Dan de ritstas, die ken ik ondertussen al wel. Dit model is wel wat steviger gemaakt met vliesstof. 't is ook de eerste keer dat de zijkantjes aan de rits zo goed gelukt zijn. Maar hé, er mag in heel deze cadeau al eens iets meevallen hé...
 
Op de achterkant twee stukjes zwarte band zodat het als heuptas kan dienen, maar ook als toilettas...
Het resultaat is wel netjes geworden maar ondertussen zag ik op deze blog heuptasjes die ik ook wil maken! Ik wou dat ik die eerder had ontdekt! Als iemand mij hiermee kan helpen... Heel graag!!!!!
Er hoorde ook nog een stempel bij... Want dat doe ik ook nog altijd heel graag...
Op naar de volgende reeks...

1 opmerking:

  1. Hoi, dank voor je reactie op mijn blog. Ik ben van plan om een tutorial te maken, maar ik vrees dat mij dat niet lukt op korte termijn. Het was de eerste keer dat ik zelf iets zonder patroon maakte. Er is een hemelsbreed verschil tussen prutsen om iets in elkaar te krijgen (want dat was het wel) en aan anderen zeggen hoe ze het kunnen maken. Ik heb er eerlijk gezegd ook schrik voor.

    Ik vind jouw uiteindelijke heuptas trouwens heel mooi. Een goed idee om twee tasjes op één riem te combineren.

    BeantwoordenVerwijderen