donderdag 28 april 2011

ziehier, mijn eerste zelfgemaakte sjakos! All season, en ze is nog omkeerbaar ook

Ik wilde al langer een eigen handtas maken en zocht (en bleef zoeken) naar een eenvoudig patroon. Een naaileek moet het niet al te moeilijk maken dacht ik zo... En zo een reversible bag zag ik wel zitten.
Het moeilijkste jobke aan dit naaiwerk is het uitzoeken van de stofkes. (Dat is bij mij trouwens altijd het geval, zeker omdat ik vaak een stofke koop omdat ik het mooi vind,maar er zo direct geen doel voor heb...) Uiteindelijk koos ik voor de bloemen of boompjes. Ik kocht het hier denk ik. Ik ging het eigenlijk gebruiken voor een boekentasje maar 't is niet jongensachtig genoeg. Toen ik het zag werd ik op slag verliefd! Ik hou van die kleurtjes. Deze kant van de tas kan ik gerust gebruiken in de lente en de zomer, zelfs nog in het eerste deel van de herfst omwille van de kleurtjes (naar mijn mening toch). 
Voor de andere kant koos ik leger of olijf of ... groene ribfluweel. Zo een fluweeltje doet het altijd goed in de herfst en de winter. Het groen komt ook terug bij de bloempjes en ik zie dat graag, zo'n groen. Ik bestelde dit bij de lapjesschuur. Eigenlijk moest het appelgroen zijn en had het stofke een bestemming. Die kleur hadden ze niet meer dus stuurden ze dit. Dan maar gebruiken voor de tas!

Ik volgde de werkbeschrijving heel netjes en er komt (zoals ze zelf schrijven) een punt waarop je denkt: dit kan niet meer! Maar toch, het kan! En dat zie je hier:
Op de groene kant heb ik ook een zakje gestikt. Ze is perfect van formaat! 'k Zou er alleen misschien nog een sluiting aan willen maken. Iemand een idee, voorbeeld hoe ik dit kan doen of wat te gebruiken??? Alle tips zijn welkom!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten