zondag 24 april 2011

heeeeeeeeerlijk bij dit weer; seldersla!

Toen iemand mij twee jaar geleden zei dat dit echt lekker was trok ik mijn neus heel erg op. Ik ben niet zo'n fan van selder (door de 'draadjes' die vroeger altijd in de soep zaten). Nu moet ik mijn mening herzien. 't Is echt heerlijk en als wij een BBQ doen is het er altijd bij!

En 't is nog eenvoudig ook:
- twee granny smith appelen
- groene selder (ongeveer evenveel of iets minder dan de appel)
- rozijnen (ik heb er graag veel), mijn voorkeur gaat naar de lichte rozijnen.
- mayonaise
Appel en selder heel fijn snijden, (citroensap over de appel druppen voor de kleur!!!) mengen onder de rozijnen, mayonaise eronder roeren en klaar!
SMAKELIJK!

Wat ook altijd smaakt bij dit weer is een stuk groententaart met een slaatje erbij:
Ook weer heel gemakkelijk te maken:
GROENTENTAART:
mediterraanse mix uit de diepvries (ongeveer 500 gram)
klein blikje champignons
klein blikje mais
pakje spekblokjes
3 à 4 eieren
scheut melk (of room)
kant en klaar bladerdeeg

Groentenmengeling + champignons + mais gaar stoven in een potje, een beetje bijkruiden naar smaak.
Ondertussen de spekblokjes bakken en de bladerdeeg in de vorm uitrollen.
De groentenmix mengen met de spekjes en in de vorm uitgieten.
De eieren klutsen en een scheut melk toevoegen + peper en zout.
eimengsel over de groenten gieten.
Ongeveer 25 minuten in een voorverwarmde oven op 175°C
Klaar!

SLAATJE
sla uit de tuin (of een zakje 'luie wijven sla')
rucola
tomaat (of kerstomaatjes)
pijnboompitten
parmezaan schilfers
Alles wassen en snijden, onder elkaar mengen en klaar.
Eventueel kan er ook nog wat balsamico siroop bij!

Smakelijk!
Laat maar weten of jullie het net zo graag eten als ik!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten